Kzohh: 26

Eden od največjih izzivov pri pisanju recenzij za albume sodobnih black metal skupin je ta, da bi o njih izbrskal kaj pametnega, še posebej, če gre za kakšno neznano frakcijo, ki deluje v popolni “ilegali”. Za ukrajinske Kzohh težko rečem, kaj predstavljajo; dosedaj so izdali štiri skrivnostne albume, na katerih je moč zaslediti zvoke eksperimentalne black metal godbe, pomešane s sicer blago elektroniko in ambientalom. Navkljub abstraktnosti pa kolektiv pridno sledi določeni rdeči niti in znotraj enega komada ustvari več različnih glasbenih odtenkov, ki skupaj tvorijo celoto, na poslušalcu pa je, da si sam sestavi zgodbo in od nje vzame karseda veliko. Kzohh so misteriozni in na najnovejšem ploščku 26 ni nič drugače; dva komada v skupni dolžini 40 minut sta poimenovana po koordinatah, ki določata lokaciji černobilske jedrske tovarne, kjer se je leta 1986 pripetila huda nesreča in prehoda v Uralu, kjer je leta 1959 v še vedno nepojasnjenih okoliščinah umrlo devet izkušenih planincev. Ta podatek je pomembem za razumevanje ploščka, ki skuša preko glasbe obuditi spomin na oba verjetno najpomembnejša dogodka v zgodovini Ukrajine, ki še danes zbujata veliko strahu in hkrati fascinacije nad misteriji sveta. 26 je prepričljiv album, ki s kombiniranjem akustičnih inštrumentov, surovega black metala in progresivnega rocka prepriča poslušalca, ki želi, da bi mu glasba pripovedovala zgodbe, ne pa zgolj nizala konvencionalne komade enega za drugim. Kar se izborov za ploščo leta tiče, je tole vsekakor nekje pri vrhu.

Ocena 5

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

w

Connecting to %s