Batman V Superman: Dawn of Justice (2016)

Povezana slikaBatman V Superman: Dawn of Justice je vzoren primer filma, ki tudi danes, skoraj dve leti po premieri, še vedno sproža burne debate med oboževalci superherojskih avantur. Četudi so kritiki film kolektivno raztrgali, se med gledalci še vedno krešejo mnenja o dejanski vrednosti filma. Režiserju Zacku Snyderju takšen odziv ni ravno tuj, saj je na enako razburjenje naletel ob filmih kot so Watchmen in obuditev nekoliko bolj mračnjaškega in prizemljenega Supermana v Man of Steel. Da je film že od začetka bil zastavljen izredno ambiciozno in kot dobrodošla konkurenca trenutno dominantnemu filmskemu studiu Marvel, verjetno ni presenetljivo, saj stripovski imperij DC na vsak način želi kovati železo, dokler je vroče. Superherojski filmi gredo trenutno zelo v med, zato je povsem logično, da skuša vsako iz tega trenda potegniti čim več zelencev. Batman V Superman: Dawn of Justice je zamišljen kot nadaljevanje filma Man of Steel in se osredotoča na ideološki konflikt med Supermanom, ki se je po skorajšnjem uničenju Metropole prisiljen soočiti s posledicami svojih nepremišljenih dejanj in Batmanom, ki se je po 20. letih opravljanja svojega dela prelevil v ubijalsko orožje, se požvižga na zakone in jemlje pravico v lastne roke. Ta razdor med dvema ikonama pride še kako prav gizdalinskemu Lexu Luthorju (Jeese Eisenberg), ki bi rad obogatel s manifakturo orožja, zasnovanega s pomočjo nezemeljskega kamna kriptona. In medtem ko se tako Superman kot Batman pripravljata na epski spopad, se Luthor s pomočjo manipulacije in umorov prelevi v psihopata, ki skuša postaviti “bogove” kot je Superman, na kolena.

Povezana slika

V nasprotju z Marvelovimi filmi, ki večinoma bazirajo na produciranju zabave za vse generacije, je Batman V Superman: Dawn of Justice njegovo popolno nasprotje. Gre za bistveno bolj temačen in nasilen prikaz superherojev, ki odvržejo masko ikon in namesto tega postanejo ranljivi posamezniki v boju z lastnimi demoni in zahtevami družbe, ki jih enako obožuje kot tudi prezira. Ravno zaradi tega je BvS prava osvežitev znotraj žanra filmov o superherojih, saj raziskuje mnoge fascinantne in provokativne ideje, Snyder pa v svoji viziji ne popušča niti za hip, kar je po svoje občudovanja vredno. Povrhu tega film postreže z zanimivimi igralskimi predstavi; Ben Affleck je kot nasilen in konflikten Batman preprosto vrhunski, Henry Cavill kot Superman prav tako igralsko dozoreva, splošno kritizirani Eisenberg kot Luthor ni ravno napačen oz. služi svojemu namenu, veliko šova pa ukradeta Jeremy Irons kot cinični služabnik Alfred ter Gal Gadot kot zvita Wonder Woman. Če k temu dodamo še osupljive akcijske sekvence, kompleksno zgodbo, izvirni simbolizem ter za tri ure dolg film presenetljivo dinamičen tempo, dobimo enega od boljših spektaklov o superherojih, ki si upa kršiti pravila in gledalca celo sprovocirati. BvS je film, ki ga je potrebno videti večkrat, da se privadiš na njegov stil in pripovedno nit. Je film, ki je povsem neupravičeno kritiziran. Resda ni brez napak (kemija med Supermanom in novinarko Lois je praktično nična, sklepni spopad je preveč nasičen s posebnimi učinki, zgodba večkrat skače sem ter tja, zato lahko gledalcu zlahka uide kakšna sled), vendar pa je zavoljo drzne vizije, čudovite podobe in fascinantnih idej eden boljših filmov o superherojih, ki bo upam tekom let pridobil na veljavi.

Ocena 4

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

w

Connecting to %s